H επένδυση των 7 δισ. και η απόφαση για 50% έργα και 50% Mητροπολιτικό Πάρκο
Tι δηλώνει ο Παμπούκης μετά τις συζητήσεις στο Kατάρ Financial Center - Tεχνολογικό Kέντρο Eκθεσιακό Kέντρο και Μαρίνα τα πρώτα projects
Η περιοχή - φιλέτο της Αττικής, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, μπαίνει με διαδικασίες fast track στον δρόμο της αξιοποίησης, για να καταστεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς.
Το ταξίδι του υπουργού Επικρατείας Χάρη Παμπούκη στην Ντόχα του Κατάρ και οι συναντήσεις του εκεί, επιβεβαίωσαν το έντονο ενδιαφέρον της ηγεσίας του πλούσιου αραβικού εμιράτου για το Ελληνικό, τη σταθερή θέση για επένδυση 5 – 7 δισ. ευρώ για την αξιοποίησή του και την ταύτιση του οράματος των δύο χωρών.
«Το έργο θα συμβάλλει στην ανάταξη της ελληνικής οικονομίας, θα προσδώσει στην Ελλάδα ένα έργο κύρους, και η κυβέρνηση θα επιδιώξει τη μέγιστη κοινωνική και πολιτική συναίνεση, καθώς η ανάπλαση του Ελληνικού είναι εθνικής σημασίας έργο» μας είπε ο κ. Παμπούκης, μετά την επιστροφή του από την Ντόχα.
Οι συζητήσεις του υπουργού Επικρατείας - ο οποίος συνοδευόταν από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Σηφουνάκη, τον διοικητή της Αγροτικής Τράπεζας, Θόδωρο Πανταλάκη και τον πρόεδρο του Invest in Greece Άρη Συγγρό - με τον πρωθυπουργό του Κατάρ Αλ Θανί και τον εκτελεστικό διευθυντή της Qatar Investment Authority Μωχάμεντ Αλ Σαγιέντ είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Ποιο είναι όμως το σχέδιο, που παρουσίασε ο κ. Παμπούκης (σύμφωνα με τη μελέτη του Ισπανού Χοσέ Ασεμπίγιο) και ποιες είναι οι απόψεις των Αράβων, για να προχωρήσουν στην επένδυση των 5 – 7 δισ. ευρώ; Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Deal», το έργο έχει διαφορές σε σχέση με αυτό που είχε παρουσιαστεί αρχικά.
Από την έκταση των άνω των 5.000 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, το 50% θα καταλάβει το μητροπολιτικό πάρκο, ανάλογο με το Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης, με ελεύθερη πρόσβαση, ενώ στο υπόλοιπο 50% θα ανεγερθούν
• Yπερσύγχρονο Tεχνολογικό Kέντρο
• Eκθεσιακό Kέντρο
• Financial Center
• Mαρίνα
Πέρα απ' αυτά που ήδη συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν θα υπάρξουν και άλλες προσθήκες (Kαζίνο, όπως η «DEAL» έγραψε από την πρώτη μέρα αποκλείεται να γίνει όπως είχε τονίσει στην εφημερίδα στην συνέντευξή του και ο ίδιος ο πρωθυπουργός του Kατάρ Aλ Θάνι).
Το ξενοδοχείο των πέντε αστέρων, το οποίο αναφερόταν στα αρχικά σχέδια και είχε συζητηθεί η ανέγερσή του, όταν ο εμίρης Αλ Θανί είχε επισκεφθεί την Ελλάδα, θα παραμείνει στα... σχέδια.
Το market research (έρευνα αγοράς), που διενήργησε ο εκτελεστικός διευθυντής της επενδυτικής αρχής του Κατάρ Αλ Σαγιέντ (που δείχνει ότι οι Καταριανοί έδιναν μεγάλη σημασία από την αρχή στην επένδυση) απέδειξε ότι η Αθήνα δεν μπορεί να «σηκώσει» άλλο ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, ακόμα κι αν αυτό θα βρίσκεται σε αναβαθμισμένη περιοχή.
Παράλληλα, αποκλείστηκε η περίπτωση κατασκευής ενυδρείου, (όπως αναφερόταν σε σημείο της μελέτης του Χοσέ Ασεμπίγιο), ενώ βρίσκεται υπό συζήτηση και η δημιουργία ήπιας οικιστικής ανάπτυξης, χωρίς ωστόσο να συγκεντρώνει η υλοποίησή της πολλές πιθανότητες. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων της ελληνικής αποστολής με την ηγεσία του Κατάρ, υπήρξαν και οι δύσκολες στιγμές.
Οι Άραβες εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για τις διαδικασίες υλοποίησης της επένδυσης, αφού έδειξαν απόλυτα ενημερωμένοι για τα σοβαρά γραφειοκρατικά εμπόδια και τις αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών.
«Μας ενδιαφέρει τα έργα να γίνουν γρήγορα χωρίς προβλήματα» είπαν οι Καταριανοί. Γι' αυτό, ο κ. Παμπούκης χρειάστηκε να βγάλει από το... μανίκι του το καλό του χαρτί, το fast track, μέσω του οποίου θα προχωρήσουν όλα τα έργα στο Ελληνικό.
Οι Καταριανοί όμως θέλουν η επένδυσή τους να είναι βιώσιμη. Το δήλωσαν ρητά αυτό στον κ. Παμπούκη, ο οποίος μετέφερε την θέση της κυβέρνησης, σύμφωνα με την οποία το ελληνικό Δημόσιο θα συμμετέχει στην εκμετάλλευση (δεν έχει καθοριστεί ακόμα σε τι ποσοστό), ενώ η χρηματοδότηση θα βαρύνει εξ' ολοκλήρου το Κατάρ.
Διακρατική συμφωνία
H συμφωνία για χρηματοδότηση και ανάληψη του έργου ενδεχομένως θα δοθεί στο Eμιράτο με διακρατική συμφωνία. Aυτό είναι το πιθανότερο εάν και δεν έχει αποκλειστεί η περίπτωση ενός ανοικτού διαγωνισμού που ούτως ή άλλως εκ των πραγμάτων θα έφερνε το Kατάρ σε πρώτη θέση, έστω κι αν θεωρητικά μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι. Tα 7 δισ. που απαιτούνται για την επένδυση είναι πολλά χρήματα και η ισχυρή οικονομία του Kατάρ μπορεί να τα προσφέρει.
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Παμπούκη, «τα πράγματα μέχρι να συγκροτηθούν και να υλοποιηθούν έχουν ακόμα δρόμο».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, όλες οι διαδικασίες για να προχωρήσει η κυβέρνηση σε διακρατική συμφωνία, θα ολοκληρωθούν τον ερχόμενο Ιούνιο. Θα υπογραφεί σύμβαση της εταιρείας «Ελληνικόν Α.Ε.», η οποία θα είναι διαχειρίστρια του έργου με την Qatar Investment Authority και στη συνέχεια ανοίγει ο δρόμος για business για τους μεγάλους ελληνικούς και ξένους κατασκευαστικούς ομίλους, που θα διεκδικήσουν τα έργα στο Ελληνικό.
Μεγάλο όφελος, ωστόσο, θα προκύψει για τους άνεργους που πολλαπλασιάζονται στην Ελλάδα, καθώς θα δημιουργηθούν 35.000 θέσεις εργασίας, αριθμός που δεν υπέστη καμία μείωση, παρά το γεγονός ότι κάποια έργα (π.χ. ξενοδοχείο) δεν θα γίνουν.
Πάντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Παμπούκη, με την αξιοποίηση του Ελληνικού θα υπάρξουν οφέλη και για τις άλλες περιοχές της Αθήνας, από την αναδιανομή των αξιών, όπως και για τους γειτονικούς δήμους.
http://www.dealnews.gr
Tι δηλώνει ο Παμπούκης μετά τις συζητήσεις στο Kατάρ Financial Center - Tεχνολογικό Kέντρο Eκθεσιακό Kέντρο και Μαρίνα τα πρώτα projects
Η περιοχή - φιλέτο της Αττικής, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, μπαίνει με διαδικασίες fast track στον δρόμο της αξιοποίησης, για να καταστεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς.
Το ταξίδι του υπουργού Επικρατείας Χάρη Παμπούκη στην Ντόχα του Κατάρ και οι συναντήσεις του εκεί, επιβεβαίωσαν το έντονο ενδιαφέρον της ηγεσίας του πλούσιου αραβικού εμιράτου για το Ελληνικό, τη σταθερή θέση για επένδυση 5 – 7 δισ. ευρώ για την αξιοποίησή του και την ταύτιση του οράματος των δύο χωρών.
«Το έργο θα συμβάλλει στην ανάταξη της ελληνικής οικονομίας, θα προσδώσει στην Ελλάδα ένα έργο κύρους, και η κυβέρνηση θα επιδιώξει τη μέγιστη κοινωνική και πολιτική συναίνεση, καθώς η ανάπλαση του Ελληνικού είναι εθνικής σημασίας έργο» μας είπε ο κ. Παμπούκης, μετά την επιστροφή του από την Ντόχα.
Οι συζητήσεις του υπουργού Επικρατείας - ο οποίος συνοδευόταν από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Σηφουνάκη, τον διοικητή της Αγροτικής Τράπεζας, Θόδωρο Πανταλάκη και τον πρόεδρο του Invest in Greece Άρη Συγγρό - με τον πρωθυπουργό του Κατάρ Αλ Θανί και τον εκτελεστικό διευθυντή της Qatar Investment Authority Μωχάμεντ Αλ Σαγιέντ είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Ποιο είναι όμως το σχέδιο, που παρουσίασε ο κ. Παμπούκης (σύμφωνα με τη μελέτη του Ισπανού Χοσέ Ασεμπίγιο) και ποιες είναι οι απόψεις των Αράβων, για να προχωρήσουν στην επένδυση των 5 – 7 δισ. ευρώ; Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Deal», το έργο έχει διαφορές σε σχέση με αυτό που είχε παρουσιαστεί αρχικά.
Από την έκταση των άνω των 5.000 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, το 50% θα καταλάβει το μητροπολιτικό πάρκο, ανάλογο με το Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης, με ελεύθερη πρόσβαση, ενώ στο υπόλοιπο 50% θα ανεγερθούν
• Yπερσύγχρονο Tεχνολογικό Kέντρο
• Eκθεσιακό Kέντρο
• Financial Center
• Mαρίνα
Πέρα απ' αυτά που ήδη συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν θα υπάρξουν και άλλες προσθήκες (Kαζίνο, όπως η «DEAL» έγραψε από την πρώτη μέρα αποκλείεται να γίνει όπως είχε τονίσει στην εφημερίδα στην συνέντευξή του και ο ίδιος ο πρωθυπουργός του Kατάρ Aλ Θάνι).
Το ξενοδοχείο των πέντε αστέρων, το οποίο αναφερόταν στα αρχικά σχέδια και είχε συζητηθεί η ανέγερσή του, όταν ο εμίρης Αλ Θανί είχε επισκεφθεί την Ελλάδα, θα παραμείνει στα... σχέδια.
Το market research (έρευνα αγοράς), που διενήργησε ο εκτελεστικός διευθυντής της επενδυτικής αρχής του Κατάρ Αλ Σαγιέντ (που δείχνει ότι οι Καταριανοί έδιναν μεγάλη σημασία από την αρχή στην επένδυση) απέδειξε ότι η Αθήνα δεν μπορεί να «σηκώσει» άλλο ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, ακόμα κι αν αυτό θα βρίσκεται σε αναβαθμισμένη περιοχή.
Παράλληλα, αποκλείστηκε η περίπτωση κατασκευής ενυδρείου, (όπως αναφερόταν σε σημείο της μελέτης του Χοσέ Ασεμπίγιο), ενώ βρίσκεται υπό συζήτηση και η δημιουργία ήπιας οικιστικής ανάπτυξης, χωρίς ωστόσο να συγκεντρώνει η υλοποίησή της πολλές πιθανότητες. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων της ελληνικής αποστολής με την ηγεσία του Κατάρ, υπήρξαν και οι δύσκολες στιγμές.
Οι Άραβες εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για τις διαδικασίες υλοποίησης της επένδυσης, αφού έδειξαν απόλυτα ενημερωμένοι για τα σοβαρά γραφειοκρατικά εμπόδια και τις αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών.
«Μας ενδιαφέρει τα έργα να γίνουν γρήγορα χωρίς προβλήματα» είπαν οι Καταριανοί. Γι' αυτό, ο κ. Παμπούκης χρειάστηκε να βγάλει από το... μανίκι του το καλό του χαρτί, το fast track, μέσω του οποίου θα προχωρήσουν όλα τα έργα στο Ελληνικό.
Οι Καταριανοί όμως θέλουν η επένδυσή τους να είναι βιώσιμη. Το δήλωσαν ρητά αυτό στον κ. Παμπούκη, ο οποίος μετέφερε την θέση της κυβέρνησης, σύμφωνα με την οποία το ελληνικό Δημόσιο θα συμμετέχει στην εκμετάλλευση (δεν έχει καθοριστεί ακόμα σε τι ποσοστό), ενώ η χρηματοδότηση θα βαρύνει εξ' ολοκλήρου το Κατάρ.
Διακρατική συμφωνία
H συμφωνία για χρηματοδότηση και ανάληψη του έργου ενδεχομένως θα δοθεί στο Eμιράτο με διακρατική συμφωνία. Aυτό είναι το πιθανότερο εάν και δεν έχει αποκλειστεί η περίπτωση ενός ανοικτού διαγωνισμού που ούτως ή άλλως εκ των πραγμάτων θα έφερνε το Kατάρ σε πρώτη θέση, έστω κι αν θεωρητικά μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι. Tα 7 δισ. που απαιτούνται για την επένδυση είναι πολλά χρήματα και η ισχυρή οικονομία του Kατάρ μπορεί να τα προσφέρει.
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Παμπούκη, «τα πράγματα μέχρι να συγκροτηθούν και να υλοποιηθούν έχουν ακόμα δρόμο».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, όλες οι διαδικασίες για να προχωρήσει η κυβέρνηση σε διακρατική συμφωνία, θα ολοκληρωθούν τον ερχόμενο Ιούνιο. Θα υπογραφεί σύμβαση της εταιρείας «Ελληνικόν Α.Ε.», η οποία θα είναι διαχειρίστρια του έργου με την Qatar Investment Authority και στη συνέχεια ανοίγει ο δρόμος για business για τους μεγάλους ελληνικούς και ξένους κατασκευαστικούς ομίλους, που θα διεκδικήσουν τα έργα στο Ελληνικό.
Μεγάλο όφελος, ωστόσο, θα προκύψει για τους άνεργους που πολλαπλασιάζονται στην Ελλάδα, καθώς θα δημιουργηθούν 35.000 θέσεις εργασίας, αριθμός που δεν υπέστη καμία μείωση, παρά το γεγονός ότι κάποια έργα (π.χ. ξενοδοχείο) δεν θα γίνουν.
Πάντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Παμπούκη, με την αξιοποίηση του Ελληνικού θα υπάρξουν οφέλη και για τις άλλες περιοχές της Αθήνας, από την αναδιανομή των αξιών, όπως και για τους γειτονικούς δήμους.
http://www.dealnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου