Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Λιγότεροι νεκροί, περισσότερα ατυχήματα στην άσφαλτο πέρυσι

Η Ελλάδα συνέχισε και το 2010 να μειώνει, έστω με πολύ αργό ρυθμό σε σχέση με την ΕΕ, τις απώλειές της από τα οδικά δυστυχήματα.
Τη χρονιά που πέρασε στην χώρα μας σκοτώθηκαν 1.265 συνάνθρωποί μας σε κάποιο τροχαίο, αριθμός κατά 12,9% μικρότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο τραγικό απολογισμό των 1.453 νεκρών του 2009 (όταν η αντίστοιχη μείωση ήταν 6,8%).

Λιγότεροι νεκροί, περισσότερα ατυχήματα στην άσφαλτο πέρυσι

Η Ελλάδα πέτυχε έτσι να μειώσει τις περιπτώσεις θανάτου σε τροχαίο κατά 23% το διάστημα 2001 - 2010, παρέμεινε δηλαδή ουραγός, μαζί με τη Ρουμανία, στην ευρωπαϊκή προσπάθεια για μείωση της τάξης του 50%. Πάνω από το όριο βρέθηκαν οι «επιδόσεις» Λετονίας, Ισπανίας, Εσθονίας και Πορτογαλίας. Η Επιτροπή έχει ήδη θέσει το νέο στόχο μείωσης των θανάτων κατά 50% για το διάστημα 2011 - 2020.
Η μείωση των θανάτων φαίνεται να οφείλεται περισσότερο στην χρήση της ζώνης και του κράνους, παρά στην βελτίωση του οδικού δικτύου και της οδικής συμπεριφοράς των Ελλήνων. Απόδειξη είναι ότι τα ατυχήματα όχι μόνο δεν μειώθηκαν πέρυσι σε σχέση με το 2009, αλλά αυξήθηκαν κατά 1,6%, στα 15.146, από 14.914.
Αντίστοιχα αυξήθηκαν οι τραυματίες κατά 1,8% σε 18.882 άτομα, ειδικά μάλιστα οι σοβαροί τραυματισμοί, κατά 3,6% στα 1.742 άτομα.
Ο χάρτης του αίματος στην άσφαλτο
Η πυκνότητα της κατοίκησης στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, καθιστά την Αθήνα αδιαφιλονίκητη πρωταθλήτρια στα ατυχήματα, με πάνω από 15 ανά χιλίους κατοίκους τον Δεκέμβριο (και πάνω από 16 ελαφρά τραυματίες αντίστοιχα), όταν όλες οι άλλες περιοχές της χώρας εμφανίζουν επιδόσεις κάτω του 10.
Σε επίπεδο θανατηφόρων συμβάντων ωστόσο βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο, μαζί με τις νησιωτικές περιοχές.
Η Πελοπόννησος, η Ηπειρος και η Στερεά Ελλάδα και η Εύβοια, η Θεσσαλία και η Θράκη είναι οι περιοχές με τα περισσότερα δυστυχήματα που κόστισαν τη ζωή σε κάποιον εμπλεκόμενο, με πάνω από έναν νεκρό ανά χίλιους κατοίκους τον τελευταίο μήνα του έτους πέρυσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: