«Ακάλυπτα» κινδυνεύουν να μείνουν έξι από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας λόγω της αδιαφορίας και της αδυναμίας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, να καταβάλλει στην εταιρεία που έχει αναλάβει την φύλαξη τους, τα χρήματα που της χρωστά, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 4.000.000 ευρώ.
Αποτέλεσμα της «μπαταχτζίδικης» συμπεριφοράς του υπουργείου είναι η εταιρία φύλαξης να αποστείλει εξώδικο, με το οποίο ενημερώνει τον φορέα ότι αν δεν προβεί στην άμεση καταβολή των οφειλόμενων, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να σταματήσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της.
Κάτι το οποίο θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην φύλαξη των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων, οι οποίες, στην ουσία θα μείνουν «ακάλυπτες» και «ανοιχτές» στις ορέξεις κάθε επιτήδειου.
Η «σύμβαση»...
Η υπόθεση εκτείνεται χρονικά από τον Φεβρουάριο του 2010. Τότε, κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού, η εταιρία φύλαξης ανέλαβε να φυλά τα αεροδρόμια «Μακεδονία» (Θεσσαλονίκη), «Ν. Καζαντζάκης» (Ηράκλειο), «Καποδίστριας» (Κέρκυρα), «Δασκαλογιάννης» (Χανιά), «Διαγόρας» (Ρόδος) και «Ιπποκράτης» (Κως).
Συγκεκριμένα, ανέλαβε την παροχή υπηρεσιών διεξαγωγής ελέγχου ασφαλείας αποσκευών, επιβατών, χειραποσκευών, φορτίου, ταχυδρομείου καθώς και τον έλεγχο πρόσβασης προσώπων ή οχημάτων όπως και τον έλεγχο των εγκαταστάσεων.
Η διάρκεια της σύμβασης που υπογράφηκε μεταξύ της εταιρίας και του υπουργείου ήταν τριετής, με έναρξη την 25η Μαΐου 2011 και λήξη την 24η Μαΐου 2014, με δυνατότητα παράτασης ενός έτους.
Λογάριαζαν… χωρίς το υπουργείο
Όλα πήγαιναν καλά μέχρι τον Μάρτιο του 2012. Τότε το υπουργείο Μεταφορών άρχισε να μην καταβάλει στην εταιρεία φύλαξης τα χρήματα που είχαν συμφωνήσει, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα δυσθεώρητο χρέος της τάξης των 4.034.164.64 ευρώ.
Απόρροια του μεγάλου χρέους που έχει δημιουργηθεί αποτελεί η αδυναμία της εταιρείας φύλαξης να πληρώσει τους εργαζομένους της και πλέον να απειλεί με στάση εργασίας, η οποία, στην περίπτωση που γινόταν, θα «τίναζε στον αέρα» την ασφάλεια των αεροδρομίων. Οι αποσκευές δεν θα ελέγχονταν πλήρως με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
«Έχουμε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια αυτοχρηματοδότησης των υπηρεσιών μας, αφού έχουμε ήδη καταβάλει εξ ιδίων χρημάτων περίπου το 95-97% του ποσού των 4.034.164,64 ευρώ. Ποσό που αφορά τη μισθοδοσία εκατοντάδων εργαζομένων μας στα έξι αεροδρόμια. Σημειωτέον δε, ότι με την επικείμενη τιμολόγηση των υπηρεσιών μας του τρέχοντος μηνός το ποσό αυτό θα ξεπεράσει τα 5.500.000 ευρώ» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο εξώδικο.
Στον «αέρα» η ασφάλεια
Από τη μεριά τους οι εργαζόμενοι, έχοντας ενημερωθεί για την οικονομική κατάσταση της εταιρείας, απειλούν με κήρυξη απεργιών και επίσχεση εργασίας καθώς υπό αυτές τις συνθήκες κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι.
«Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, καθίσταται σαφές ότι η συνεχιζόμενη καθυστέρηση πληρωμής θα οδηγήσει του εργαζόμενους μας στην προσφυγή σε απεργιακές κινητοποιήσεις και θα καταστήσει προβληματική την παροχή των υπηρεσιών μας στα έξι αεροδρόμια», τονίζει η εταιρία στο εξώδικο.
Αποτέλεσμα της «μπαταχτζίδικης» συμπεριφοράς του υπουργείου είναι η εταιρία φύλαξης να αποστείλει εξώδικο, με το οποίο ενημερώνει τον φορέα ότι αν δεν προβεί στην άμεση καταβολή των οφειλόμενων, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να σταματήσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της.
Κάτι το οποίο θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην φύλαξη των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων, οι οποίες, στην ουσία θα μείνουν «ακάλυπτες» και «ανοιχτές» στις ορέξεις κάθε επιτήδειου.
Η «σύμβαση»...
Η υπόθεση εκτείνεται χρονικά από τον Φεβρουάριο του 2010. Τότε, κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού, η εταιρία φύλαξης ανέλαβε να φυλά τα αεροδρόμια «Μακεδονία» (Θεσσαλονίκη), «Ν. Καζαντζάκης» (Ηράκλειο), «Καποδίστριας» (Κέρκυρα), «Δασκαλογιάννης» (Χανιά), «Διαγόρας» (Ρόδος) και «Ιπποκράτης» (Κως).
Συγκεκριμένα, ανέλαβε την παροχή υπηρεσιών διεξαγωγής ελέγχου ασφαλείας αποσκευών, επιβατών, χειραποσκευών, φορτίου, ταχυδρομείου καθώς και τον έλεγχο πρόσβασης προσώπων ή οχημάτων όπως και τον έλεγχο των εγκαταστάσεων.
Η διάρκεια της σύμβασης που υπογράφηκε μεταξύ της εταιρίας και του υπουργείου ήταν τριετής, με έναρξη την 25η Μαΐου 2011 και λήξη την 24η Μαΐου 2014, με δυνατότητα παράτασης ενός έτους.
Λογάριαζαν… χωρίς το υπουργείο
Όλα πήγαιναν καλά μέχρι τον Μάρτιο του 2012. Τότε το υπουργείο Μεταφορών άρχισε να μην καταβάλει στην εταιρεία φύλαξης τα χρήματα που είχαν συμφωνήσει, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα δυσθεώρητο χρέος της τάξης των 4.034.164.64 ευρώ.
Απόρροια του μεγάλου χρέους που έχει δημιουργηθεί αποτελεί η αδυναμία της εταιρείας φύλαξης να πληρώσει τους εργαζομένους της και πλέον να απειλεί με στάση εργασίας, η οποία, στην περίπτωση που γινόταν, θα «τίναζε στον αέρα» την ασφάλεια των αεροδρομίων. Οι αποσκευές δεν θα ελέγχονταν πλήρως με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
«Έχουμε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια αυτοχρηματοδότησης των υπηρεσιών μας, αφού έχουμε ήδη καταβάλει εξ ιδίων χρημάτων περίπου το 95-97% του ποσού των 4.034.164,64 ευρώ. Ποσό που αφορά τη μισθοδοσία εκατοντάδων εργαζομένων μας στα έξι αεροδρόμια. Σημειωτέον δε, ότι με την επικείμενη τιμολόγηση των υπηρεσιών μας του τρέχοντος μηνός το ποσό αυτό θα ξεπεράσει τα 5.500.000 ευρώ» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο εξώδικο.
Στον «αέρα» η ασφάλεια
Από τη μεριά τους οι εργαζόμενοι, έχοντας ενημερωθεί για την οικονομική κατάσταση της εταιρείας, απειλούν με κήρυξη απεργιών και επίσχεση εργασίας καθώς υπό αυτές τις συνθήκες κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι.
«Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, καθίσταται σαφές ότι η συνεχιζόμενη καθυστέρηση πληρωμής θα οδηγήσει του εργαζόμενους μας στην προσφυγή σε απεργιακές κινητοποιήσεις και θα καταστήσει προβληματική την παροχή των υπηρεσιών μας στα έξι αεροδρόμια», τονίζει η εταιρία στο εξώδικο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου