Μέχρι τώρα είχαμε ακούσει για προσλήψεις μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Τις τελευταίες ημέρες όμως δημοσιεύματα στον τύπο κάνουν λόγο για απολύσεις λόγω του facebook, του twitter και του youtube.
Σου ακούγεται κάπως υπερβολικό; Κι όμως συμβαίνει. Αν, για παράδειγμα, δηλώσεις ασθένεια και αρχίσεις να σερφάρεις στο facebook από το σπίτι σου, ο εργοδότης σου θα γίνει έξαλλος αν σε «πιάσει στα πράσα». Την πόρτα της εξόδου θα σου δείξει και αν αντιληφθεί ότι σχολιάζεις αρνητικά αυτόν, την εταιρία ή τους συναδέλφους σου.
Μπορεί μέχρι τώρα μέσα από τα social media να περιέγραφες τις καθημερινές σου συνήθειες, τις καλές και τις κακές στιγμές μέσα στην ημέρα, διακωμωδώντας ότι σου συμβαίνει χωρίς να δίνεις λογαριασμό σε κανέναν και χωρίς να κινδυνεύεις από κανέναν, πλέον, όμως η έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αποβεί μοιραία για την καριέρα σου. Οι εργοδότες έχουν αρχίσει να παίρνουν σοβαρά την ιστορία του facebook και του twitter και να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των εργαζομένων τους μέσα από τα δηλώσεις που κάνουν σ' αυτές τις ιστοσελίδες.
Πρόσφατες έρευνες στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη (που είναι οδηγός για μελλοντικές εξελίξεις στην Ελλάδα) δείχνουν ότι, το 2010, το 21% των εταιριών με περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους πήραν μέτρα για να πειθαρχήσουν τη στάση του προσωπικού τους στα social media. Το 2008, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 13%. Αυξημένο όμως ήταν την προηγούμενη χρονιά και το ποσοστό (9%) των εταιριών που προχώρησαν σε απολύσεις λόγω κακής συμπεριφοράς στο facebook, καθώς έφτασε το 9% σε σχέση με το 4% που ήταν το 2008.
Σύμφωνα με τις έρευνες, οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για τους οποίους μπορεί να απολυθείς λόγω κακής συμπεριφοράς στα social media είναι: Τα αρνητικά σχόλια που μπορεί να γράψεις για την εταιρία σου, οι εμπιστευτικές πληροφορίες που μπορεί να διαρρεύσεις δημοσίως για την εταιρία σου, οι βρισιές κατά των πελατών ή του προϊσταμένου σου, η ανάρτηση ακατάλληλων προσωπικών φωτογραφιών και βίντεο που διακωμωδούν την εταιρία ή τους συναδέλφους σου, κ.α.
Συμπέρασμα: Η χρήση του facebook, του twitter και του youtube είναι μεν διασκεδαστική, αλλά πρέπει να γίνεται με μέτρο και ιδιαίτερη προσοχή για να μην βλάψει την καριέρα σου. Μάλιστα, αν φερθείς έξυπνα και αρχίσεις, μέσα από τις συγκεκριμένες ιστοσελίδες, να «πουλάς» ένα σοβαρό επαγγελματικό προφίλ μπορείς να κερδίσεις πόντους στη δουλειά σου και να τραβήξεις την προσοχή εργοδοτών που σε ενδιαφέρουν. Αυτό που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάς είναι ότι οι πληροφορίες που βάζεις στο διαδίκτυο μένουν και σε συνοδεύουν για πολύ πολύ καιρό. Οι ευκαιρίες στην αγορά εργασίας είναι πολύ περιορισμένες αυτό το διάστημα και όπως δείχνουν τα πράγματα θα παραμείνουν έτσι για πολύ ακόμη, οπότε νομίζω ότι δεν έχεις κανένα λόγο να ρισκάρεις τη δουλειά για λίγη περισσότερη διασκέδαση και διαδικτυακό φλερτ.
kariera.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου