Σε νέο γύρο προσφορών εισέρχεται το λιανεµπόριο. Μικροί και µεγάλοι έµποροι προχωρούν σεδεκαήµεραπροσφορών µειώνοντας τις τιµέςµέχρι και κατά 70% καθώς η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεωνστις εκπτώσεις εντείνει την ανησυχία τους.
Η αγοραστική κίνηση την περίοδο των εκπτώσεων µειώθηκε γύρω στο 25% ενώ για ορισµένους έφτασε µέχρι και 40%, παρότιτον Φεβρουάριο καταγράφηκε ελαφρά ανάκαµψη, καθώς οι λιανέµποροι κλιµάκωσαν τα εκπτωτικά ποσοστά προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Ο νέος γύρος προσφορών που άρχισε αµέσωςµετά τις εκπτώσεις, αποτελεί ουσιαστικά παράτασητης εκπτωτικής περιόδου µε εµπόρους και καταστηµατάρχες να επιδιώκουν να διαθέσουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα χειµερινά εµπορεύµατα που έχουν µείνει απούλητα. Παράλληλα, πάντως, τοποθετούν στα ράφια και τις βιτρίνες εµπορεύµατα της νέας σεζόν, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις κινούνταισε φθηνότερες τιµές. Πρόκειται για τάση η οποία έχει αρχίσει να αποκτά µεγαλύτερες διαστάσεις και ιδίως στον κλάδο της ένδυσης και υπόδησης. Οι λιανέµποροι προµηθεύονται εµπόρευµα σε φθηνότερες τιµές, προκειµένου να ανταποκριθούν στις οικονοµικές δυνατότητεςτων καταναλωτών, οι οποίες έχουν περιοριστεί λόγω των µέτρων λιτότητας, αλλά και της αύξησης τουΦΠΑ. Παρά τις «διορθωτικές»αυτές κινήσεις, οι έµποροι προβλέπουν ότι η βουτιά στις πωλήσεις θα συνεχιστεί και τους επόµενους µήνες καισχεδιάζουν να κλιµακώσουν σταδιακά τα δεκαήµερα προσφορών, προκειµένου να αντισταθµίσουν τις προβλεπόµενες απώλειες. Αλλωστε, τα τρία τελευταία χρόνια, που το λιανεµπόριο έχει εισέλθει σε καθοδική τροχιά, οι πωλήσεις έχουν µειωθεί σωρευτικά κατά περίπου 50%. Ακόµη και τα εµπορικά κέντρα έχουν µπει ήδη στον χορό προσφορών σε συντονισµό µε τους επιχειρηµατίες -ενοίκους τους.Σύµφωνα µεπαράγοντες της αγοράς οι κινήσεις κρίθηκαν αναγκαίες, καθώς η αγοραστική κίνηση σε ορισµένα εµπορικά κέντρα µειώθηκεσηµαντικά κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Μάλιστα, ορισµένοιλιανέµποροι κά νουν λόγο πλέον γιαεµπορικά κέντρα δύο ταχυτήτων.
Ο νέος γύρος προσφορών επεκτείνεται σε όλους τους κλάδους από την ένδυση και την υπόδηση µέχρι τα είδη σπιτιού, τα καλλυντικά, τα έπιπλα, τα ηλεκτρικά είδη,ακόµη και τα παιχνίδια, ενώ πρωταγωνιστές είναι τόσο οι µεγάλες όσο και οι µικρές επιχειρήσεις, αλλά και τα πολυκαταστήµατα.
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου