Σαφής ένδειξη της καθοδικής πορείας που είχε το 2010 η ελληνική αγορά της κινητής τηλεφωνίας αποτελούν, σύμφωνα με παρατηρητές του κλάδου, τα στοιχεία για την πορεία της Vodafone Ελλάδος στο τρίμηνο Οκτωβρίου - Ιανουαρίου 2010. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν η μείωση κατά 822.000 των συνδέσεων που εξυπηρετεί η ελληνική θυγατρική του βρετανικού τηλεπικοινωνιακού κολοσσού, τα έσοδα της οποίας έχουν και αυτά επηρεαστεί αρνητικά τόσο από την οικονομική κρίση όσο και από τον έντονο ανταγωνισμό των τελευταίων ετών.
Πτώση αναμένεται να εμφανίσουν και τα έσοδα των άλλων δύο εταιρειών του κλάδου (Cosmote και Wind), τα οποία πρόκειται να ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες με την υπάρχουσα εκτίμηση να κάνει λόγο για μείωση της τάξεως του 20% στα έσοδα από υπηρεσίες για το σύνολο της αγοράς.
Στο κενό
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του ομίλου Vodafone για το τρίμηνο Οκτωβρίου - Ιανουαρίου 2010 (σ.σ. πρόκειται για το γ’ τρίμηνο του οικονομικού έτους του βρετανικού τηλεπικοινωνιακού κολοσσού) δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για την πτώση των εσόδων. Υπάρχει, όμως, αναφορά στην Ελλάδα όπου επισημαίνεται ότι η πορεία της θυγατρικής δεν ήταν ιδιαίτερα καλή όσον αφορά στα έσοδα από υπηρεσίες λόγω της οικονομικής κατάστασης και παραγόντων που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό.
Όσον αφορά στη μείωση της πελατειακής βάσης, η οποία διαμορφώθηκε πλέον στα 4,135 εκατ., αποδίδεται κατά κύριο λόγο στη διαδικασία της ταυτοποίησης των καρτοκινητών. Δεν είναι τυχαίο ότι το ποσοστό των καρτοκινητών συνδέσεων επί της συνολικής πελατειακής βάσης της Vodafone Ελλάδος έπεσε στο τέλος Δεκεμβρίου στο 60,4%, όταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009 ήταν στο ιστορικό υψηλό του 74,1%.
Η διαδικασία της ταυτοποίησης έληξε μεν στο τέλος Ιουλίου 2010, όμως, στις συνδέσεις που δεν είχαν ταυτοποιηθεί είχε γίνει φραγή, καθώς υπήρχε ένα χρονικό περιθώριο, προκειμένου ο χρήστης να προχωρήσει σε ταυτοποίηση και να επαναλειτουργήσει.
Απώλειες
Συνολικά, μέσα στο 2010, οι απώλειες της Vodafone σε συνδέσεις διαμορφώθηκαν σε περίπου 2,4 εκατ. Σημειώνεται ότι μείωση στον αριθμό των συνδέσεων είχαν και οι άλλες δύο εταιρείες τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2010 και κάτι τέτοιο αναμένεται να έχει συμβεί και στο τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς.
Πάντως, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς κινητής τηλεφωνίας, ένα ποσοστό της μείωσης των συνδέσεων αποδίδεται και στην οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει αρκετούς καταναλωτές αλλά και επιχειρήσεις στην απόφαση να μειώσουν τον αριθμό των συνδέσεων που πληρώνουν σε περίπτωση που χρησιμοποιούσαν περισσότερους από έναν.
Το μέσο έσοδο ανά πελάτη (average revenue per user - ARPU) παρουσίασε ελαφρά αύξηση στο διάστημα Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Συγκεκριμένα, από 16,3 ευρώ ανέβηκε στα 16,5 ευρώ όσον αφορά το μεικτό ARPU. Πτώση υπήρξε στο ARPU των συμβολαίων από τρίμηνο σε τρίμηνο, καθώς διαμορφώθηκε στα 37,6 ευρώ έναντι 41,4 ευρώ.
Η πτώση αποδίδεται τόσο στα νέα προγράμματα της εταιρείας όσο και στην οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε εκλογίκευση των δαπανών τους και αναζήτηση του πιο οικονομικού πακέτου που θα καλύπτει τις ανάγκες τους. Το ARPU στην καρτοκινητή, παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 4,7 ευρώ (από 4,6 ευρώ το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο).
Πτώση αναμένεται να εμφανίσουν και τα έσοδα των άλλων δύο εταιρειών του κλάδου (Cosmote και Wind), τα οποία πρόκειται να ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες με την υπάρχουσα εκτίμηση να κάνει λόγο για μείωση της τάξεως του 20% στα έσοδα από υπηρεσίες για το σύνολο της αγοράς.
Στο κενό
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του ομίλου Vodafone για το τρίμηνο Οκτωβρίου - Ιανουαρίου 2010 (σ.σ. πρόκειται για το γ’ τρίμηνο του οικονομικού έτους του βρετανικού τηλεπικοινωνιακού κολοσσού) δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για την πτώση των εσόδων. Υπάρχει, όμως, αναφορά στην Ελλάδα όπου επισημαίνεται ότι η πορεία της θυγατρικής δεν ήταν ιδιαίτερα καλή όσον αφορά στα έσοδα από υπηρεσίες λόγω της οικονομικής κατάστασης και παραγόντων που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό.
Όσον αφορά στη μείωση της πελατειακής βάσης, η οποία διαμορφώθηκε πλέον στα 4,135 εκατ., αποδίδεται κατά κύριο λόγο στη διαδικασία της ταυτοποίησης των καρτοκινητών. Δεν είναι τυχαίο ότι το ποσοστό των καρτοκινητών συνδέσεων επί της συνολικής πελατειακής βάσης της Vodafone Ελλάδος έπεσε στο τέλος Δεκεμβρίου στο 60,4%, όταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009 ήταν στο ιστορικό υψηλό του 74,1%.
Η διαδικασία της ταυτοποίησης έληξε μεν στο τέλος Ιουλίου 2010, όμως, στις συνδέσεις που δεν είχαν ταυτοποιηθεί είχε γίνει φραγή, καθώς υπήρχε ένα χρονικό περιθώριο, προκειμένου ο χρήστης να προχωρήσει σε ταυτοποίηση και να επαναλειτουργήσει.
Απώλειες
Συνολικά, μέσα στο 2010, οι απώλειες της Vodafone σε συνδέσεις διαμορφώθηκαν σε περίπου 2,4 εκατ. Σημειώνεται ότι μείωση στον αριθμό των συνδέσεων είχαν και οι άλλες δύο εταιρείες τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2010 και κάτι τέτοιο αναμένεται να έχει συμβεί και στο τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς.
Πάντως, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς κινητής τηλεφωνίας, ένα ποσοστό της μείωσης των συνδέσεων αποδίδεται και στην οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει αρκετούς καταναλωτές αλλά και επιχειρήσεις στην απόφαση να μειώσουν τον αριθμό των συνδέσεων που πληρώνουν σε περίπτωση που χρησιμοποιούσαν περισσότερους από έναν.
Το μέσο έσοδο ανά πελάτη (average revenue per user - ARPU) παρουσίασε ελαφρά αύξηση στο διάστημα Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Συγκεκριμένα, από 16,3 ευρώ ανέβηκε στα 16,5 ευρώ όσον αφορά το μεικτό ARPU. Πτώση υπήρξε στο ARPU των συμβολαίων από τρίμηνο σε τρίμηνο, καθώς διαμορφώθηκε στα 37,6 ευρώ έναντι 41,4 ευρώ.
Η πτώση αποδίδεται τόσο στα νέα προγράμματα της εταιρείας όσο και στην οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε εκλογίκευση των δαπανών τους και αναζήτηση του πιο οικονομικού πακέτου που θα καλύπτει τις ανάγκες τους. Το ARPU στην καρτοκινητή, παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 4,7 ευρώ (από 4,6 ευρώ το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου