Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Στα δικαστήρια για τα κοινόχρηστα

Εκαναν υπομονή για μήνες. Χτύπησαν τα ίδια κουδούνια δεκάδες φορές, πήραν τηλέφωνα, έστειλαν επιστολές. Οι ιδιοκτήτες των εταιριών διαχείρισης κοινοχρήστων στη Θεσσαλονίκη έχουν πλέον εξαντλήσει τόσο τα αποθέματα της υπομονής τους όσο και τα αποθεματικά των οικοδομών.
Ολοένα και περισσότεροι καταφεύγουν πλέον στη δικαστική οδό προκειμένου να αντιμετωπίσουν όσους, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, αδυνατούν να καλύψουν τις οφειλές τους.  «Κάθε μήνα καταθέτουμε πέντε με δέκα αγωγές. Είναι ο μόνος τρόπος για να πάρoυμε τα χρήματα των κοινοχρήστων. Παλιότερα οι λεγόμενοι ''κακοπληρωτές'' ήταν ελάχιστοι, μετρημένοι στα δάχτυλα, σήμερα έχουμε χάσει το μέτρημα», περιγράφει η Ευλαμπία Πουλή, ιδιοκτήτρια εταιρίας.
 Με δόσεις
 Σε κάθε περίπτωση, οι ιδιοκτήτες των εταιριών προσπαθούν να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια ανοχής, αντιλαμβανόμενοι την άσχημη οικονομική κατάσταση των περισσότερων πελατών τους. «Κάποιοι μας ζητούν να πληρώσουν με δόσεις τα κοινόχρηστα και το δεχόμαστε. Ορισμένες φορές βάζουμε και δικά μας χρήματα για να καλυφθούν οι ανάγκες των πολυκατοικιών για θέρμανση και καθαριότητα, αλλά αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο. Υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που δεν έχουν πληρώσει κοινόχρηστα εδώ κι 1,5 χρόνο, με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό των οφειλών προς την εταιρία να αγγίζει τις 800.000 ευρώ», λέει ο Βαγγέλης Κάσος, ιδιοκτήτης εταιρίας διαχείρισης κοινοχρήστων.
 Η εταιρία του διαχειρίζεται 500 πολυκατοικίες της Θεσσαλονίκης και, όπως εξηγεί, το 70% εξ αυτών αντιμετωπίζει δυσκολίες στην καταβολή των κοινοχρήστων και το 50% των οφειλών είναι καθυστερούμενες για περισσότερους από τρεις μήνες.
 «Σπανίζουν πλέον όσοι πληρώνουν στην ώρα τους, με αποτέλεσμα να στέλνουμε κάθε μέρα εξώδικα και να έχουμε γίνει οι κακοί της υπόθεσης. Σήμερα, να φανταστείτε, μας πήρε τηλέφωνο ένας πελάτης και άρχισε να μας βρίζει επειδή του στείλαμε το λογαριασμό των κοινοχρήστων και τον θεώρησε πολύ τσουχτερό. Λες και φταίμε εμείς που η τιμή του πετρελαίου έχει ανεβεί στα ύψη», αναφέρει.
 Πολυκατοικίες χωρίς θέρμανση και ασανσέρ
 Η καθυστέρηση στην πληρωμή των κοινοχρήστων έχει άμεσες συνέπειες και στη λειτουργία των οικοδομών. Κομμένο φυσικό αέριο ή θέρμανση, σταματημένα ασανσέρ και περικοπές στην καθαριότητα είναι μερικά μόνον από τα «συμπτώματα» της αδυναμίας των ενοίκων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. «Το να χρωστά κάποιος τους λογαριασμούς του για δύο και τρεις μήνες έχει γίνει πλέον φυσιολογικό. Οι περισσότεροι δυστυχώς καθυστερούν να πληρώσουν για περισσότερους από τέσσερις ή πέντε μήνες, ενώ σε ορισμένες πολυκατοικίες υπάρχουν ένοικοι που χρωστούν κοινόχρηστα πάνω από ένα χρόνο», σημειώνει ο Γιάννης Ουργατζίδης, συνεργάτης εταιρίας που διαχειρίζεται κοινόχρηστα οικοδομών.
 Οπως περιγράφει ο ίδιος, για να εισπράξουν τα χρήματα, οι υπάλληλοι των εταιριών επισκέπτονται τα διαμερίσματα των ενοίκων σε ώρες και ημέρες που έχουν ανακοινωθεί και, όταν δεν καταφέρνουν να τους εντοπίσουν, καταφεύγουν σε... απροειδοποίητες επισκέψεις. «Συμβαίνει αρκετά συχνά να μην ανοίγουν τις πόρτες ή να μην απαντούν στα τηλέφωνα. Ετσι αναγκαζόμαστε να στέλνουμε επιστολές και μηνύματα ώστε να εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο πριν οδηγηθούμε στα δικαστήρια», αναφέρει.
 Η επίλυση αυτών των ζητημάτων μέσω των δικαστηρίων δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς οι ίδιες οι εταιρίες δεν έχουν τη δυνατότητα να στραφούν απευθείας εναντίον όσων χρωστούν χρήματα. Σε αυτές τις περιπτώσεις είθισται να κινούνται μέσω της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας, του διαχειριστή ή απλά ενός ιδιοκτήτη ο οποίος καταθέτει αγωγή προκειμένου να εκδοθεί διαταγή πληρωμής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: