Ο ισχυρισμός ότι τα παιδιά μπορούν να γίνουν αρκετές φορές πολύ σκληρά και επιθετικά, έρχεται να επιβεβαιωθεί τώρα...
και από μια έκδοση που τιτλοφορείται ''Ομαδική Βία και Επιθετικότητα στα σχολεία'' και είναι αποτέλεσμα έρευνας της Ειδικής Επιτροπής Μελέτης των ομάδων Ενδοσχολικής Βίας (ΕΕΜΕΒ), η οποία συστήθηκε από την Εθνική Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Η εν λόγω έκδοση της Νομικής Βιβλιοθήκης τέλεσε υπό την διεύθυνση έκδοσης της ΑλίκηςΓιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου, πρόεδρο του Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Διαφαίνεται δε, μέσα από το εγχείρημα αυτό η σοβαρότητα της οργανωμένης ομαδικής ενδοσχολικής βίας καθώς χτυπήματα, εξευτελισμοί, ταπεινώσεις, ληστείες, απειλές, καταστροφές, εκβιασμοί, τρομοκρατία είναι καθημερινό φαινόμενο στα σχολεία της χώρας μας.
Η Επιτροπή σε συνεργασία με την εγκληματολόγο, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Καλλιόπη Σπινέλλη συνέταξε ερωτηματολόγια που επεξεργάστηκε η ΟΛΜΕ μαζί με την ΔΟΕ για τα σχολικά έτη 2006-2007 και 2007-2008.
Σύμφωνα με δημοσύεμα του "Αδέσμευτου Τύπου", η έρευνα κατέδειξε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί στη χώρα μας τα περιστατικά εκφοβισμού με τη χρήση της τεχνολογίας καθώς πολλά παιδιά ανταλλάσσουν απειλητικά μηνύματα μέσω διαδικτυακών τόπων επικοινωνίας (chat rooms).
Παράλληλα στην έκδοση παρατίθενται νομοθετικά παραδείγματα άλλων χωρών για το θλιβερό αυτό φαινόμενο αν και η έρευνα κατέδειξε ότι η συχνότητα εμφάνισης περιστατικών αντικοινωνικής συμπεριφοράς είναι μικρότερη στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Σχετικά με το φύλο τώρα, τα αγόρια είναι πιο επιρρεπή σε σωματική και σεξουαλική βία ενώ τα κορίτσια ρέπουν στη λεκτική βία.
Λίγες είναι βέβαια οι περιπτώσεις, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες δάσκαλους και καθηγητές, στις οποίες η λεκτική και η σωματική βία στρέφεται εναντίον αδυνάτων, καινούριων η διαφορετικών μαθητών, συνήθως αλλοδαπών.
Επίσης ακόμα πιο δεινή γίνεται η θέση των παιδιών που γίνονται θύματα της ενδοσχολικής βίας, καθώς η πλειοψηφία αυτών δεν διατίθενται να ζητήσουν βοήθεια για να καταπολεμηθεί το πρόβλημα.
Πέρα από την ομαδοποίηση των εφήβων με σκοπό διάφορες αθλητικές δραστηριότητες, πολλοι μαθητές συγκροτούν ομάδες για να προκαλούν ταραχές ενώ συνήθως υπαρχει κάποιος αρχηγός στην ομάδα, ο ''αρχιταραξίας''.
Συνήθως πρόκειται για κάποιο αγόρι ή κορίτσι με επιθετική συμπεριφορά και κακή διαγώγη. Επιπλέον πολλοί ταραχοποιοί εμφανίζουν τάσεις να κλέβουν συμμαθητές τους με αδύναμη προσωπικότητα και χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Οι προβληματικές οικογενειακές σχέσεις ή η ελλιπή οικογενειακή επίβλεψη επιδεινώνουν το πρόβλημα.
Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση εκείνων των εφήβων που εμπλέκονται σε συμμορίες ανηλίκων.
Το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών απαντά ότι συμμετέχουν σ’ αυτές, Έλληνες και μετανάστες μαθητές.
Ενδεικτικό για τις διαστάσεις που λαμβάνει το φαινόμενο, είναι ότι αρνητική ήταν η απάντηση της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών για τη χρήση υπηρεσιών ψυχολόγου ή κοινωνικού λειτουργού για κάποιο παιδί θύτη ή θύμα βίας.
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών προτείνει για τη βελτίωση των σχέσεων των μαθητών και την εξάλειψη του φαινομένου να δίνεται περισσότερος χρόνος σε ομαδικές εργασίες και δραστηριότητες.
Πηγή: cosmo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου