Σαράντα ημέρες έχουν ήδη περάσει από τη στιγμή που η απόσυρση παλαιών Ι.Χ. αποτελεί νόμο του κράτους αλλά ακόμη δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Οι λόγοι των καθυστερήσεων παραμένουν αδιευκρίνιστοι, ενώ η αγορά έχει κυριολεκτικά καταρρεύσει. Αλλωστε, βάσει του νόμου, το μέτρο της απόσυρσης θα ξεκινήσει 10 ημέρες μετά τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε ακόμη και αύριο να δημοσιευθεί η ΚΥΑ το μέτρο θα ξεκινήσει στις 7 Φεβρουαρίου! Αν βέβαια η ΚΥΑ δημοσιοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα τότε το μέτρο θα ξεκινήσει μετά τις 10 Φεβρουαρίου.
Πάντως, το βέβαιο είναι πως οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έχουν σημειώσει πτώση 70%, αρνητικό ρεκόρ 25ετίας, ενώ από την άλλη η έλλειψη ρευστότητας στον κλάδο ενισχύει τις φήμες για πτωχεύσεις και λουκέτα. Ως επτασφράγιστο μυστικό κρατείται από τα κυβερνητικά στελέχη η Κοινή Υπουργική Απόφαση, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες είναι ήδη έτοιμο το τελικό σχέδιο, χωρίς κανείς να γνωρίζει τι θα περιέχει.
Διαφωνίες
Κύκλοι της αγοράς κάνουν λόγο για διαφωνίες μεταξύ κυβερνητικών στελεχών, ενώ άλλοι θεωρούν πως το θέμα κόλλησε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας των τριών συνεργαζόμενων υπουργείων. Πάντως, η Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) και τα μέλη της, οι εισαγωγείς αλλά και οι έμποροι, δεν γνωρίζουν το παραμικρό για την ΚΥΑ και ανησυχούν αν μπορεί να υλοποιηθεί η απόσυρση και αν έχουν συνταχθεί σωστά οι προϋποθέσεις ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες και χρειαστούν συμπληρωματικές εγκύκλιοι οι οποίες θα διορθώνουν πιθανά λάθη.
Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν πως η συνάντηση των εμπόρων (ΣΕΕΑΕ) με τον υφυπουργό Οικονομικών έχει διαδραματίσει το ρόλο της, καθώς η εξαίρεση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. από το μέτρο της απόσυρσης θα οδηγήσει την κυβέρνηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά και τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Φήμες αναφέρουν ότι στην απόσυρση ίσως τελικά συμπεριληφθούν και τα επαγγελματικά οχήματα. Πάντως, η Nissan ήδη προχώρησε ένα βήμα παραπάνω «τρέχοντας» ήδη το μέτρο της απόσυρσης και στα επαγγελματικά μοντέλα της.
Πάντως, το βέβαιο είναι πως οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έχουν σημειώσει πτώση 70%, αρνητικό ρεκόρ 25ετίας, ενώ από την άλλη η έλλειψη ρευστότητας στον κλάδο ενισχύει τις φήμες για πτωχεύσεις και λουκέτα. Ως επτασφράγιστο μυστικό κρατείται από τα κυβερνητικά στελέχη η Κοινή Υπουργική Απόφαση, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες είναι ήδη έτοιμο το τελικό σχέδιο, χωρίς κανείς να γνωρίζει τι θα περιέχει.
Διαφωνίες
Κύκλοι της αγοράς κάνουν λόγο για διαφωνίες μεταξύ κυβερνητικών στελεχών, ενώ άλλοι θεωρούν πως το θέμα κόλλησε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας των τριών συνεργαζόμενων υπουργείων. Πάντως, η Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) και τα μέλη της, οι εισαγωγείς αλλά και οι έμποροι, δεν γνωρίζουν το παραμικρό για την ΚΥΑ και ανησυχούν αν μπορεί να υλοποιηθεί η απόσυρση και αν έχουν συνταχθεί σωστά οι προϋποθέσεις ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες και χρειαστούν συμπληρωματικές εγκύκλιοι οι οποίες θα διορθώνουν πιθανά λάθη.
Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν πως η συνάντηση των εμπόρων (ΣΕΕΑΕ) με τον υφυπουργό Οικονομικών έχει διαδραματίσει το ρόλο της, καθώς η εξαίρεση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. από το μέτρο της απόσυρσης θα οδηγήσει την κυβέρνηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά και τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Φήμες αναφέρουν ότι στην απόσυρση ίσως τελικά συμπεριληφθούν και τα επαγγελματικά οχήματα. Πάντως, η Nissan ήδη προχώρησε ένα βήμα παραπάνω «τρέχοντας» ήδη το μέτρο της απόσυρσης και στα επαγγελματικά μοντέλα της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου