Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Γ. Κωνσταντέλλος: Ο πιλότος που νίκησε Βγενόπουλο & Βασιλάκη και απέτρεψε τη συγχώνευση Ολυμπιακής-Aegean


Στις 22 Φεβρουαρίου 2010 οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες της Ελλάδας, η Aegean Airlines και η Οlympic Air δήλωσαν την πρόθεσή τους για συγχώνευση με σκοπό τη δημιουργία "Εθνικού πρωταθλητή" στις αερομεταφορές. Θα επρόκειτο για τη μεγαλύτερη, σε οικονομικά μεγέθη, συγχώνευση όλων των εποχών στην Ελλάδα. Δύο επιχειρηματικοί κολοσσοί εκπροσωπούμενοι από τον Ανδρέα Βγενόπουλο και τον Θεόδωρο Βασιλάκη προσπάθησαν να πείσουν την ελληνική αγορά και κατ' επέκταση την ελληνική κοινή γνώμη ότι η συγχώνευση αυτή θα λειτουργούσε προς όφελος του Έλληνα καταναλωτή. Τι απέμενε για να πραγματοποιηθεί το μεγάλο deal; Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανταγωνισμού την οποία έγκριση και τα δύο εμπλεκόμενα μέρη θεωρούσαν δεδομένη!
Έλα όμως που "σφήνα" στη συγχώνευση μπήκε η Ε.Χ.Π.Α (Ένωση Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας) με επικεφαλής και εκπρόσωπο τον Πρόεδρό της, Γρηγόρη Κωνσταντέλλο. Η ομάδα αυτή των πιλότων, έχοντας εξειδικευμένη γνώση πάνω στο θέμα, αλλά λειτουργώντας ως καταναλωτές και όχι ως εργαζόμενοι αποφάσισαν να θέσουν τις εύλογες αντιρρήσεις τους ενώπιον της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, ως είχαν δικαίωμα (εντός 10 ημερών από την 1η Ιουλίου 2010 οπότε και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων η πρόθεση των δύο μερών για συγχώνευση).
Η Olympic air και η Aegean μπορεί να μην περίμεναν ότι θα έμπαινε τελικά εμπόδιο οποιοσδήποτε στο μεγάλο τους deal, αλλά λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο και εν προκειμένω, χωρίς το Γρηγόρη Κωνσταντέλλο και την ομάδα του που κατέθεσε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού υπόμνημα ογδόντα σελίδων αναπτύσσοντας σε 199 σημεία της θέσης τους!
Τα εμπλεκόμενα μέρη πλέον έγιναν τρία και το θέμα τέθηκε προς έρευνα, μέχρις ότου εκδόθηκε απόφαση της επιτροπής (26 Ιανουαρίου 2011) που απαγόρευσε την προτεινόμενη συγχώνευση υποστηρίζοντας στην πλειοψηφία τους τις θέσεις της Ε.Χ.Π.Α. που έκαναν λόγο για ημι-μονοπωλιακή κατάσταση στην ελληνική αγορά αερομεταφορών που θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων, αλλά και σε χαμηλότερου επιπέδου παροχές εις βάρος πάντα του Έλληνα, αλλά ακόμα και του Ευρωπαίου καταναλωτή (οι δύο εταιρίες ελέγχουν πλέον του 90% της ελληνικής εσωτερικής αεροπορικής αγοράς).
Ο Πρόεδρος της Ε.Χ.Π.Α. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιανουαρίου 2011 αναφέρθηκε διεξοδικά στο χρονικό της υπόθεσης και ανέπτυξε συνοπτικά την επιχειρηματολογία του αποδεικνύοντας ότι η πραγματοποίηση της συγχώνευσης Aegean Airlines και Οlympic Air θα επιβάρυνε οικονομικά τον καταναλωτή, θα οδηγούσε σε απολύσεις εργαζομένων και δεν θα επέτρεπε σε καμία περίπτωση τη διείσδυση στην εγχώρια αγορά αερομεταφορών κανενός επίδοξου επενδυτή, Έλληνα ή ξένου.
Απαντώντας σε καταιγισμό ερωτήσεων από τους δημοσιογράφους, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος κατέρριψε όλα τα επιχειρήματα που είχε χρησιμοποιήσει ο Ανδρέας Βγενόπουλος σε δημόσια τηλεοπτική του εμφάνιση λίγους μήνες πριν για να πείσει την κοινή γνώμη ότι μόνο όφελος θα είχε o πολίτης από τη συγχώνευση των δύο εταιριών.
Εντύπωση έκανε στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα stifora.gr η παντελής απουσία του ελληνικού κράτους από την υπόθεση αυτή! Σύμφωνα και με τα λεγόμενα του Γρηγόρη Κωνσταντέλλου, η κυβέρνηση παρέμεινε αμέτοχη, όπως έπραξε άλλωστε και η ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού νίπτοντας τας χείρας της. Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι το εμπορικό σήμα της Ολυμπιακής το οποίο θα χρησιμοποιούσε η νέα εταιρία-κολοσσός ανήκει στο ελληνικό δημόσιο και όχι στον κύριο Βγενόπουλο, στον οποίο απλώς παραχωρήθηκε για χρήση (και όχι για κατάχρηση)!
Πού ήσασταν κρυμμένοι, κύριοι της κυβέρνησης και γιατί; Την απάντηση τη γνωρίζουμε όλοι μας... Όσο για τους αρχηγούς των κομμάτων, μόνο η Αλέκα Παπαρήγα και ο Γιώργος Καρατζαφέρης δέχτηκαν να συναντήσουν το Γρηγόρη Κωνσταντέλλο για να ενημερωθούν, ενώ από τους βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου, ενδιαφέρον ουσιαστικό -αν και ενημερώθηκαν γραπτώς όλοι- και προς τιμή του επέδειξε μόνο ο Απόστολος Κακλαμάνης... Μάλιστα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κυρίου Κωνσταντέλλου, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που τον αποθάρρυναν απ' το να εμπλακεί στην υπόθεση και να τα βάλει με τα "θηρία".
Το μήνυμα από τις επιτυχημένες ενέργειες της Ε.Χ.Π.Α. και του Προέδρου της, Γρηγόρη Κωνσταντέλλου που απέτρεψαν τη ζημιογόνα για τον καταναλωτή συνένωση της Aegean Airlines με την Οlympic Air είναι πως υπάρχει φως στο τούνελ της διαπλοκής και της αδικίας, μιας και μπορεί οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης αισθάνεται ότι θίγεται και έχει επιχειρήματα που το αποδεικνύουν να αγωνιστεί ακόμα και ως Δαυίδ εναντίον Γολιάθ και να κερδίσει. Το παράδειγμα πλέον το έχουμε απτό...
Ποιος είναι ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος;
Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος γεννήθηκε στη Βούλα το 1967. Εκπαιδεύτηκε στην Αεροπορική Ακαδημία 'FLIGHT SAFETY' των Η.Π.Α., από όπου έλαβε πτυχίο επαγγελματία χειριστή αεροσκαφών. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (ΜASTER) στη Διοίκηση Αερομεταφορών από το Πανεπιστήμιο "CITY' του Λονδίνου. Είναι Υποψήφιος Διδάκτορας (Ph.D) στη Διοικητική Επιστήμη της Σχολής Διοίκησης (INTERNATIONAL SCHOOL OF MANAGEMENT) (I.S.M) του Παρισιού.
Εργάζεται στην Ολυμπιακή Αεροπορία-Ολυμπιακές Αερογραμμές από το 1987 και είναι Κυβερνήτης-Εκπαιδευτής στα Βoeing 737-400.
Έχει αναπτύξει πλούσια συνδικαλιστική δράση και έχει διατελέσει Μέλος, Ταμίας, Γεν. Γραμματέας και Πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (Ε.Χ.Π.Α.), θέση που κατέχει έως και σήμερα, συμμετέχοντας επίσης στη διαχείριση του Επικουρικού συνταξιοδοτικού Ταμείου των πιλότων της Ο.Α., καθώς και στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας (Ε.Κ.Α).
Αποτέλεσε  ιδρυτικό μέλος της ΟΝΝΕΔ Βούλας (1982) και διετέλεσε Πρόεδρος του 15μελούς του 1ου Λυκείου Βούλας επί διετία (83-84 και 84-85).
Ασχολήθηκε ενεργά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και διετέλεσε Δημοτικός Σύμβουλος Βούλας 1990-94 και 2002-06, καθώς και Αντιπρόεδρος του ΔΣ. 1990-1994.
Εξελέγη για τρίτη φορά στις εκλογές του 2006 με το Συνδυασμό της «Δημοτικής Μεταρρύθμισης» του Γιώργου Μάντεση και διετέλεσε Αντιδήμαρχος Διοίκησης και Οικονομικών και Αναπληρωτής Δημάρχου από τον Ιανουάριο του 2007 ως τον Φεβρουάριο του 2010.
Στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές του Νοεμβρίου διεκδίκησε το δημαρχιακό θώκο του νέου καλλικρατικού δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και ξεπερνώντας κάθε προσδοκία έφτασε μέχρι το δεύτερο γύρω λαμβάνοντας σχεδόν το 45% της προτίμησης των πολιτών και έχοντας απέναντί του το "Αυτοδιοικητικό θηρίο", Γρηγόρη Κασιδόκωστα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: